Takto na dušičky si človek viac uvedomuje, že má svoj koniec. Technika, projekt, tím ale aj zamestnanec, alebo len jeho pracovný zápal. V živote organizácie sa občas udeje takýto koniec. Niekedy si ho nikto nevšimne, niekedy je takáto udalosť hodnotená ako incident, niekedy až ako prevádzková katastrofa.
Ak sa na disater recovery plan spýtate na IT, dostanete parádnu odpoveď o zálohách, redundancii, ukážu Vám záložné generátory elektriny. Podobne Vám odpovie aj manažér prevádzky, najmä ak máte systém manažmentu kvality s riadením rizík. Ale akú odpoveď dostanete na HR?
Naše riešenie pre Disaster recovery v oblasti ľudských zdrojov a spôsobilostí nájdete na produktovej stránke Firemnej univerzity.
Najväčší strach je z neznámeho. Ako si stojíme u svojho zamestnávateľa je otázka, ktorá trápi, paradoxne, tých najkvalitnejších a najsvedomitejších zamestnancov. Excelentný manažér dokáže komunikáciou tento strach redukovať, no nie vždy je čas a priestor na takúto dôvernú komunikáciu. Niekedy aj napriek snahe manažéra, sa nedorozumením takéto uistenie stratí niekde medzi slovami.
Firemná univerzita môže integrovať náš pôvodný modul SkillsMill. Tento nástroj mapuje spôsobilosti a zručnosti členov tímu, alebo zamestnancov organizácie. Okrem primárnej funkcionality zameranej na mapovanie a evidenciu spôsobilostí, ponúka možnosť spravovať vlastné – zamestnanecké spôsobilosti, validovať si ich s kolegami až na úrovni 360° hodnotenia a porovnávať si ich s požiadavkami manažmentu.
Zmenšenie rozdielov medzi požiadavkami a ovládnutými spôsobilosťami prináša zvýšenie istoty, no a jasne definované rozdiely – „gapy“ zas ponúkajú čistý priestor na komunikáciu o spôsoboch ich odstránenia. Tu je už pripravená Firemná univerzita so svojimi funkcionalitami.
Integrácia alebo prepojenie. Ako spájať dáta o vzdelávaní? Bežná integrácia je medzi vzdelávaním a ekonomickým oddelením, kde sa sledujú náklady na vzdelávanie, potom vzdelávanie a zákonné povinnosti ako sú BOZP a Compliance. Niekde je ešte možno na vzdelávanie integrovaný systém benefitov.
Ako je to ale s produkciou? Ako preniesť impulzy z produkcie do procesu vzdelávania a ako naopak dostať dáta zo vzdelávania do produkčných systémov?
Firemná univerzita stavia na univerzálnej veličine, ktorá má svoje prirodzené miesto v produkcii aj v procese vzdelávania. Je ňou spôsobilosť.
Produkčný proces sa skladá z úkonov. Každý úkon si vyžaduje isté akcie/činnosti, na ktoré musí byť osoba priradená na túto rolu v tomto úkone spôsobilá. Na príklade; ak máte spraviť päť kópií poučenia, musíte použiť kopírku. Aby ste dokázali z kopírky dostať päť kópií, musíte vedieť ako sa kopíruje. Teda mali by ste mať spôsobilosť kopírovať.
Takéto spôsobilosti získate v procese vzdelávania. Formálneho, neformálneho, „za behu“ popri práci, skúsenosťou alebo nejakou formou zaradenia. Orieškom je dokázať zapísať a sledovať takéto spôsobilosti. Firemná univerzita preto kombinuje výstupy z LMS (nástrojov riadenia vzdelávania), integráciou s produkčnými dátami a pre „Mäkkú“ sféru používa nástroj SkillsMill s motivačnými prvkami sociálnej bezpečnosti na získavanie záznamov o spôsobilostiach získaných v neformálnom alebo on-the-job vzdelávaní.
Pre integráciu s produkciou používame rôzne zostavy, ktoré párujeme s profilom spôsobilostí osoby. Napríklad porovnávame typy činností, ktoré osoba vykázala so záznamom o skúsenostiach, ktoré zatiaľ preukázala, prípadne ktoré získala nejakou formou vzdelávania.
Zároveň automatizovane prenášame dáta z produkcie na do mapy spôsobilostí. Ak Vám v systéme na správu prístupov v organizácii priradia nové zdroje, my Vám ich doplníme do katalógu spôsobilostí.
Takto teda môže vyzerať integrácia s produkčnými systémami. Vďaka nej potom môže byť mnoho činností automatizovaných a tým pádom aj bezpečnejších a lacnejších na prevádzku.
Máme radi leto. Okrem iného aj preto, že je viac času na výskum a vývoj. No a my sme v spolupráci s našimi partnermi Arthur&Arthur Ltd., think-tankom Združením komunitného vzdelávania VIRTA skúmali a vyvíjali. Cítime, že teraz je správny čas aby sme závery tohto výskumu overili v reálnom živote firiem.
VIRTA počas leta otvára pilotné overovanie riešenia témy Candidates relationship management pre recruiterov a talent sourcerov.
Ak máte záujem o štúdiu uskutočniteľnosti alebo pilot pre Vašu organizáciu, dajte nám vedieť. Podľa našich kapacít Vám ukážeme ako vidíme budúcnosť tohto odvetvia.
Náklady na realizáciu pilotných projektov a štúdií financuje náš britský partner. Bariéry sú teda minimálne, stačí iba trocha chcieť.
Viac o projekte a formuláre na registráciu podnetov nájdete na stránke projektu: candidatesmill.com
Aktuálnu hodnotu zamestnanca určuje pokrytie aktuálnych potreby organizácie, tímu či procesu, kde pôsobí. Budúca hodnota je už zložitejšia, pretože je otázne do akej miery je možné kalkulovať s aktuálnymi spôsobilosťami zamestnanca, či teda zostanú rovnaké, znížia sa, či sa naopak budú rozvíjať plánovaným smerom. Rovnako môžeme len odhadovať aké potreby v budúcnosti budú a aká bude ich prioritizácia.
Kedy sa hodnota zamestnanca určuje?
Ročné, polročné a kvartálne hodnotenia a hodnotiace rozhovory sú bežným štandardom. Kľúčové hodnotenie s výrazne väčším dopadom na obe strany však prebieha v krízových momentoch zmien, ktoré zasiahnu spoločnosť, či tím. Neplánovane a bez prípravy, v lepšom prípade prebehne hodnotenie nad tvrdými dátami z produkcie, v horšom prípade na základe pocitu manažéra. V úplne najhoršom prípade sa pre hodnotenie použijú tabuľky s virtuálnymi údajmi takzvaných „tabuľkových manažérov“.
Aká je reálna potreba?
Čo určuje hodnotu zamestnanca v reály záleží od situácie, ktorú potrebujem riešiť a na údajoch, ktoré mi pomôžu podporiť rozhodnutie. Preto potrebujem nastaviť aktuálne, alebo očakávané kritériá a zistiť úroveň ich krytia, či medzery, ktoré mám. Potrebujem vidieť vzťah medzi produktivitou zamestnanca a je ho spôsobilosťami. Na základe tejto analýzy viem zhodnotiť aktuálnu hodnotu, budúcu hodnotu aj odhadnúť náklady na takúto zmenu. Dynamicky, ad-hoc.
Ako to vyriešiť?
My to riešime cez dynamické skilltemplates, niečo ako sady zručností, alebo spôsobilostí. Ich pokrytie zisťujeme vhodnou assessment metódou, ktorú si v danej situácii môžeme dovoliť a je dostatočne relevantná.
Modelovanie budúcich potrieb a prehľad aktuálnych naplnení potrieb umožňujú naše prehľady. Odhad pravdepodobnosti, trvania a ceny na dosiahnutie potrebnej úrovne spôsobilostí zamestnancov je k dispozícii tiež.
Aj keď nemáme ambície predikovať s presnosťou na 99%, ctíme Paretov princíp a presnosť 80% dosahujeme s dvadsiatimi percentami úsilia.
Ako to vyskúšať?
Vyžiadajte si informácie a radi Vám naše riešenie ukážeme. Hneď teraz a nezáväzne.
Je to tak. V globále, vo firmách, vo vzťahoch aj v osobnom nastavení jednotlivcov. Veľa s tým nenarobíme, môžeme sa však postaviť k tomuto faktu čelom a začať sa správať, ako inak, produktívne 🙂
Strašiak očakávania produktivity
Produktivita sama o sebe nie je strašiakom. Dokonca je príjemné vedieť o sebe, svojom tíme a svojej organizácii, že je produktívna. Strašiakom sa to však stáva vtedy, keď sa / tím / šéf / firma / spoločnosť /… očakáva produktivitu tam, kde nie sme produktívny. Inak: ak nemáme nástroje, spôsobilosti, zručnosti alebo danosti na nejaký výkon. To je strašiak, to je stresor.
Mapa spôsobilostí a riadenie ľudských zdrojov
Stresorom je ak sa od zamestnanca očakáva niečo, čo nedokáže splniť, alebo situácia, keď jeho (aj domnelé) spôsobilosti ležia ladom. Ak sa nastavíme na produkciu, musíme mať prehľad o možnostiach členov tímu. Dobrý manažér v malom tíme prehľad má. Aspoň si to myslí. Všade inde je to celkom lotéria.
Riadiť môžme len to, čo dokážeme merať a preto vyvíjame riešenie pre väčšinu tímov a organizácii. Nástroj na sledovanie, vyhodnocovanie a riadenie mapy spôsobilostí členov Vášho tímu. Mobilne a naživo. Bez čakania na výsledky assessmentu, bez formálnych hodnotiacich pohovorov.
Vyžiadajte si viac informácií o riešení SkillsMill hneď teraz!
Že vraj budujete budúcnosť vašej firmy len na aktuálnych zamestnancoch?
No dobre, ale viete ako bude vyzerať tá vaša organizácia o pár rokov? A ako bude vyzerať trh? Bude kríza, či sa prevalí tá Industrie 4.0?
Neviete. Ani my nie. Tak prečo sa obmedzovať na to čo máme teraz?
Vybudovať si kŕdeľ nástupníkov z rozmanitého zástupu ľudí, ktorí prišli a len prídu do styku s vašou firmou je nový štandard. To je ten next gen. Vaši budúci zákazníci a kolegovia sa dnes len preháňajú po školských dvoroch, alebo po kaviarňach a formujú si svoje názory, spôsobilosti a zručnosti. Osloviť takúto širokú a rôznorodú masu môžete cez sociálne siete, získate o nich veľa dát, no kľúčom k serióznemu rozhodovaniu môžu byť práve spôsobilosti týchto jednotlivcov.
Naše skills riešenia vám pomôžu. Vyžiadajte si detaily práve teraz, veď budúcnosť už začala.
Spravovať talent pool je práca náročná a málo vďačná. Strategické porady vidia talent poole ako veľkú tému, ale pre jej riešenie nemajú efektívne nástroje. Úlohou HR alebo HCM, je teda z viacerých a nie úplne prepojených informácií, vytvoriť hodnoverné informácie pre strategické rozhodovanie. A to je veľmi stresujúce.
VIRTA to vníma ako výzvu a preto sme pripravili koncept, kde sa stretáva workflow talent poolu, komunikácia s osobami v poole a prirodzenou formou komunikácie najčerstvejších generácií.
On demand, mobilne a s prvkami gamingu
Stále dostupný, stále atraktívny a predsa štruktúrovaný a viazaný na dlhodobé ciele.
Dodávku prevádzkových služieb riešia Service delivery manažéri (SDM). Ak vznikne akýkoľvek incident, povolá sa príslušný riešiteľ na jeho vyriešenie v zazmluvnenom čase a kvalite. Riešitelia sú poväčšine určení prevádzkovou dokumentáciou, z ktorej vychádzajú dispečeri, pri prideľovaní pracovných príkazov.
Toľko teória o Service delivery, ako je vnímaná a riadená vo veľkých kontraktoch, kde sa prísne dodržujú všetky zmluvne určené úrovne služieb a časy riešení, na strane dodávateľa zasa výkonové hodiny minuté na dodržanie zmlúv.
Ale rovnako to funguje aj v iných typoch služieb, kde je vždy niekto v roli výkonného riešiteľa, a niekto v roli dispečera, ktorý riešiteľa aktivuje, nasmeruje a v konečnom dôsledku aj vyfakturuje.
Pri mikro a SME podnikoch to môže byť jedna a tá istá osoba, alebo kmeňový pracovníci. Vtedy je však celý predmet podnikania výrazne obmedzený na viazané kapacity.
Globalizovaná a zdieľaná ekonomika si však žiada otvorenejší prístup!
Cloud riešiteľov
Stále častejšie sa malé a stredné podniky stretávajú s mikroprácou a freelancermi. Teda objednajú si realizátora špecifického výkonu, načastejšie cez portál na sprostredkovanie takejto práce. Sú to stále dostupnejšie služby, ktoré majú budúcnosť.
Založiť si však hlavný predmet podnikania na takýchto cloudových riešiteľoch sa odváži málokto. Radšej si zazmluvní konkrétnych dodávateľov a dúfa, že dodržia zmluvy. A zasa sa obmedzí pri expanzii a rozsahu služieb.
Zdielaná ekonomika na základe spôsobilostí
Kľúčom pre generačnú zmenu je prechod na logiku zdieľania skills – spôsobilostí a hlavne ich kombinácií. Je to jasnejšie, čistejšie a spravovateľnejšie, ako keď sa inzeruje ochota napríklad preložiť text do cudzieho jazyka, alebo vytvorenie web stránky.
Pre vlastníkov spôsobilostí je to príležitosť správne sa zorientovať v požadovaných spôsobilostiach a možnosť efektívnejšie predávať svoj produktívny čas.
Pre objednávateľov je to možnosť vyskladať si potrebné kompetencie pre svoje procesy a objednávať tie najvhodnejšie kombinácie skúseností a spôsobilostí.
Utilizácia zamestnanca, alebo lepšie, efektívne využitie kapacít zamestnanca je jednou z najťažších úloh pre manažérov.
Obzvlášť náročná je táto úloha v doménach s vysokou pridanou hodnotou. Dosiahnuť tu priemernú utilizáciu nad 70% môže byť veľký strašiak. Aj naopak – priveľká utilizácia – je problém.
Aké nástroje na riadenie má bežný manažér?
Excel s forecastmi, systém na objednávanie výkonov a vykazovanie? OK, sledovanie a kontrola je zvládnutá takmer všade.
No a aké mechanizmy máme na riadenie eskalovaných problémov?
Nooo, tu sa riešia veci ad hoc, systematizácia je skôr na úrovni plánovania.
Zdieľanie zamestnancov ako riešenie
V bežnom tíme je prirodzené ak sa úlohy prerozdeľujú podľa voľných kapacít. Nad týmom to už tak bežné nie je a medzi firmami už vôbec nie. A pritom systém freelancerov funguje pomerne úspešne. Zdieľajú svoje skills a dodávajú ich podľa aktuálneho dopytu.
Systémová podpora zdieľania zamestnancov
Popri nárokoch a úlohách, ktoré manažéri majú, je ešte ďalšia agenda zdieľania zdrojov trocha mimo mysu. To sa nám však nezdalo správne a tak sme sa rozhodli doplniť funkcionalitu zdieľania zdrojov do riešenia SkillsMill, kde systematicky riešení zamestnanci a ich skills môžu byť ponúknutí na zdieľanie vo vnútri organizácie, alebo aj externým záujemcom.
Ponúknuť môžete skills – spôsobilosti, ktoré vo Vašom tíme sú, alebo ich kombinácie, alebo priamo ľudí, ktorých nemáte vyťažených. Samozrejme pod plne nastaviteľnou kontrolou oprávnení kde a čo sa môže zdieľať.
Tešíme sa na predstavenie tejto funkcionality, premiérovo v Microsoft Office 365 Store. Budeme Vás priebežne informovať.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.