Kategória: Služby

Produktivita – modla dneška

Produktivita – modla dneška

Produktivita je modla dneška.

Je to tak. V globále, vo firmách, vo vzťahoch aj v osobnom nastavení jednotlivcov. Veľa s tým nenarobíme, môžeme sa však postaviť k tomuto faktu čelom a začať sa správať, ako inak, produktívne 🙂

Strašiak očakávania produktivity

Produktivita sama o sebe nie je strašiakom. Dokonca je príjemné vedieť o sebe, svojom tíme a svojej organizácii, že je produktívna. Strašiakom sa to však stáva vtedy, keď sa / tím / šéf / firma / spoločnosť /… očakáva produktivitu tam, kde nie sme produktívny. Inak: ak nemáme nástroje, spôsobilosti, zručnosti alebo danosti na nejaký výkon. To je strašiak, to je stresor.

Mapa spôsobilostí a riadenie ľudských zdrojov

Stresorom je ak sa od zamestnanca očakáva niečo, čo nedokáže splniť, alebo situácia, keď jeho (aj domnelé) spôsobilosti ležia ladom. Ak sa nastavíme na produkciu, musíme mať prehľad o možnostiach členov tímu. Dobrý manažér v malom tíme prehľad má. Aspoň si to myslí. Všade inde je to celkom lotéria.

Riadiť môžme len to, čo dokážeme merať a preto vyvíjame riešenie pre väčšinu tímov a organizácii. Nástroj na sledovanie, vyhodnocovanie a riadenie mapy spôsobilostí členov Vášho tímu. Mobilne a naživo. Bez čakania na výsledky assessmentu, bez formálnych hodnotiacich pohovorov.

Vyžiadajte si viac informácií o riešení SkillsMill hneď teraz!

 

 

 

 

 

 

 

Cover Photo by Nathan Dumlao

Burza spôsobilostí pri Service delivery

Burza spôsobilostí pri Service delivery

Dodávku prevádzkových služieb riešia Service delivery manažéri (SDM). Ak vznikne akýkoľvek incident, povolá sa príslušný riešiteľ na jeho vyriešenie v zazmluvnenom čase a kvalite. Riešitelia sú poväčšine určení prevádzkovou dokumentáciou, z ktorej vychádzajú dispečeri, pri prideľovaní pracovných príkazov.

Toľko teória o Service delivery, ako je vnímaná a riadená vo veľkých kontraktoch, kde sa prísne dodržujú všetky zmluvne určené úrovne služieb a časy riešení, na strane dodávateľa zasa výkonové hodiny minuté na dodržanie zmlúv.

Ale rovnako to funguje aj v iných typoch služieb, kde je vždy niekto v roli výkonného riešiteľa, a niekto v roli dispečera, ktorý riešiteľa aktivuje, nasmeruje a v konečnom dôsledku aj vyfakturuje.

Pri mikro a SME podnikoch to môže byť jedna a tá istá osoba, alebo kmeňový pracovníci. Vtedy je však celý predmet podnikania výrazne obmedzený na viazané kapacity.

Globalizovaná a zdieľaná ekonomika si však žiada otvorenejší prístup!

Cloud riešiteľov

Stále častejšie sa malé a stredné podniky stretávajú s mikroprácou a freelancermi. Teda objednajú si realizátora špecifického výkonu, načastejšie cez portál na sprostredkovanie takejto práce. Sú to stále dostupnejšie služby, ktoré majú budúcnosť.

Založiť si však hlavný predmet podnikania na takýchto cloudových riešiteľoch sa odváži málokto. Radšej si zazmluvní konkrétnych dodávateľov a dúfa, že dodržia zmluvy. A zasa sa obmedzí pri expanzii a rozsahu služieb.

Zdielaná ekonomika na základe spôsobilostí

Kľúčom pre generačnú zmenu je prechod na logiku zdieľania skills – spôsobilostí a hlavne ich kombinácií. Je to jasnejšie, čistejšie a spravovateľnejšie, ako keď sa inzeruje ochota napríklad preložiť text do cudzieho jazyka, alebo vytvorenie web stránky.

Pre vlastníkov spôsobilostí je to príležitosť správne sa zorientovať v požadovaných spôsobilostiach a možnosť efektívnejšie predávať svoj produktívny čas.

Pre objednávateľov je to možnosť vyskladať si potrebné kompetencie pre svoje procesy a objednávať tie najvhodnejšie kombinácie skúseností a spôsobilostí.

 

 

Utilizácia zamestnancov a ich zdielanie

Utilizácia zamestnancov a ich zdielanie

Utilizácia zamestnanca, alebo lepšie, efektívne využitie kapacít zamestnanca je jednou z najťažších úloh pre manažérov.

Obzvlášť náročná je táto úloha v doménach s vysokou pridanou hodnotou. Dosiahnuť tu priemernú utilizáciu nad 70% môže byť veľký strašiak. Aj naopak – priveľká utilizácia – je problém.

Aké nástroje na riadenie má bežný manažér?

Excel s forecastmi, systém na objednávanie výkonov a vykazovanie? OK, sledovanie a kontrola je zvládnutá takmer všade.

No a aké mechanizmy máme na riadenie eskalovaných problémov?

Nooo, tu sa riešia veci ad hoc, systematizácia je skôr na úrovni plánovania.

Zdieľanie zamestnancov ako riešenie

V bežnom tíme je prirodzené ak sa úlohy prerozdeľujú podľa voľných kapacít. Nad týmom to už tak bežné nie je a medzi firmami už vôbec nie. A pritom systém freelancerov funguje pomerne úspešne. Zdieľajú svoje skills a dodávajú ich podľa aktuálneho dopytu.

Systémová podpora zdieľania zamestnancov

Popri nárokoch a úlohách, ktoré manažéri majú, je ešte ďalšia agenda zdieľania zdrojov trocha mimo mysu. To sa nám však nezdalo správne a tak sme sa rozhodli doplniť funkcionalitu zdieľania zdrojov do riešenia SkillsMill, kde systematicky riešení zamestnanci a ich skills môžu byť ponúknutí na zdieľanie vo vnútri organizácie, alebo aj externým záujemcom.

Ponúknuť môžete skills – spôsobilosti, ktoré vo Vašom tíme sú, alebo ich kombinácie, alebo priamo ľudí, ktorých nemáte vyťažených. Samozrejme pod plne nastaviteľnou kontrolou oprávnení kde a čo sa môže zdieľať.

 

Tešíme sa na predstavenie tejto funkcionality, premiérovo v Microsoft Office 365 Store. Budeme Vás priebežne informovať.

   

Návratnosť investícií do zamestnanca

Návratnosť investícií do zamestnanca

Návratnosť investícií do zamestnanca rieši každá organizácia, či podnikateľ

Reálnu však dokážu sledovať a vyhodnocovať ROI do rozvoja osôb len máloktoré. Pre menšie organizácie, ktoré nedisponujú Business intelligence (BI) systémom je to viac, či menej neriešiteľná téma, ktorá sa ponecháva na intuitívnej schopnosti manažéra.

V zásade sa zachytávajú hodnoty merateľných ukazovateľov pre tento proces:

Proces pre sledovanie ROI do vzdelania

Existuje ale iný prístup? Menej bariérový?

Existuje. Máme ho a úspešne ho testujeme. Jeho kľúčové vlastnosti sú:

  • Je dostupný na mobiloch aj na PC
  • Vypĺňa sa na dennej báze a dobrovoľne
  • Motivácia na používanie vychádza z potreby sociálnej bezpečnosti
  • Vstupy zadáva každý zamestnanec, vo pojmológii daného prostredia
  • Verifikáciu správnosti vstupov má na starosti tím v krížovej kontrole
  • Systém je tak otvorený zmenám a vývoju pojmológie v organizácii
  • Hodnotenie vstupov je okrem produkčných informácií možné aj hodnotením tímu modelom 180° spätnej väzby

Naozaj je menej bariérový?

Nuž, nepotrebujete investíciu do nákupu BI, nepotrebujete náročný setup BI a jeho údržbu, nemusíte venovať priveľa času nastavovaniu a udržiavaniu pravidiel a pojmológii v systéme, no a nakoniec, nie je to o občasnom nalievaní veľkého množstva údajov do systému, ale o dennodenné, kontinuálne používanie na úrovni niekoľkých minúť za session.

 

Bariéry pri najímaní externých špecialistov

Bariéry pri najímaní externých špecialistov

Do života každej firmy, či realizačného tímu, vstupujú externí špecialisti. Daniari, mzdári, pracovný lekári, požiarnici, certifikátori, lektor… Je ich neúrekom. Pre okrajové procesy a služby je to prirodzené a aj tak vnímané.

Pre organizácie s vysokou pridanou hodnotou a na projekty a výkony, ktoré sú pre firmu kľúčové (core business) je ale externista tabu. Je veľa argumentov proti, no je tu aj potreba posilniť tím, ad hoc doplniť špecializáciu, skill, spôsobilosť…

Aký argument PROTI externistom Vás napadne ako prvý?

Vyberte prosm len jeden argument

View Results

Pripravujem ... Pripravujem ...

Ďakujeme za Vaše hodnotenie a za Váš čas.

Virtuálne náborové stredisko

Virtuálne náborové stredisko

Tak, máme za sebou prvú skúsenosť z horúcej reality. Obstáli sme.

Samozrejme, realita ukázala, kde sme sa trafili a kde nie, kde sme prestrelili a kde sme ani netušili, že sa môže nachádzať nejaká oblasť hodná pozornosti.

Ak to ale zhrniem;

  • Podarilo sa nám nájsť a osloviť cieľovú skupinu (študenti 20-25), primárne cez FB, presvedčiť ich na registráciu na hodnotiaci portál.
  • Hodnotiaci portál je 100% smartphone friendly a ide aj na EDGE signále a aj na starých zariadeniach.
  • V hodnotiacom portáli našli zoznam požadovaných spôsobilostí. Vybrali si tie, o ktorých si mysleli, že sú v nich dobrí a otestovali sa.
  • Testovacia metodika bola postavená na prvotný screening postoja, fundamentu a skúseností v danej doméne.
  • Validitu sme nenastavovali priveľmi ambiciózne, podstata bola v získaní relevantného kmeňa a separácie nerelevantných uchádzačov.
  • Ďalšia fáza nás čaká v stave optional – prvé zaškolenia a príprava pred face-to-face recruitmentom

Mikrovzdelávanie – budúcnosť je tu

Mikrovzdelávanie – budúcnosť je tu

Kedysi vládli povrchu zemskému veeeľké dinosaury. Už tu nie sú. Darí sa však menším, prispôsobivejším a rýchlejším tvorom.

Aj veľké vzdelávacie projekty vládli svetu. Stále sa s nimi stretávame. No tie malé a rýchle tvory sú aj v tomto svete. Mikrovzdelávanie je životaschopné. Páči sa mu vo svete technológií, mobilných zariadení a sociálnych sietí. Živí ho pokrytie mobilným internetom aj metodiky procesného riadenia.

Čo to je za špéciu? Sú to malé, jednobodové lekcie, ktoré si človek nájde a otvorí vtedy, keď ich potrebuje, tam kde ich potrebuje. Zároveň si ich môže vytvoriť za pár klikov. Dožívajú sa len toľko, čo sú platné. Dopĺňajú a nahrádzajú sa veľmi rýchlo.

Kde sa berú? Kdekoľvek, kde je niekto vnímavý. Autormi sú vlastníci procesov, zamestnanci, zákazníci.

Ako ich chovať? Ako komu vyhovuje. Stačí meť jeden exemplár a ten vypustiť do sveta webu a sociálnych sietí. Môžete mať celé zástupy, umiestnené tam, kde ich treba. Môžu byť voľné, ale aj riadené, kde sa správca postará o správne pripustenie k oprávneným používateľom a podá online report. Určite je ich chov nenáročný na náklady a výnosy sú ďaleko nad očakávaniami.

Získať vzdelávací objekt nebolo nikdy ľahšie

 

mobilom

Pracovná agentúra

Pracovná agentúra

Pracovná agentúra je zväčša len prvým krokom zamestnanca k úvodným školeniam a osobnému rastu už u svojho nového zamestnávateľa. No aj pracovná agentúra čelí výzvam, ak sa pozrieme na potrebu pripraviť a otestovať celú komunitu záujemcov.

Bez ohľadu na lokalitu, vzdelanie, kvalitu či sociálnu situáciu, je potrebné ich pripraviť pre zákazníka.

Mobilné a online usmernenia, zaškolenia a edukačné hry vedia zasiahnuť neobmedzene veľkú skupinu ľudí bez zmeny nákladov. Interakcia týchto služieb je veľmi vysoká. Výstupy z distribúcie vzdelávania dokážu doplniť informácie o osobách získane klasickým assessmentom.

A mať lepšie pripravených uchádzačov a kompetentnejších agentúrnych zamestnancov šetrí náklady, no hlavne zlepšuje produkt agentúry. Získať konkurenčnú výhodu pre produktami iných spoločností môže byť náročné. Naše riešenie je však nesmierne jednoduché a má zlomkové náklady oproti iných prístupom.

Vysvetlite mi productinfo

Dispečerské centrum inštalatérskych služieb

Dispečerské centrum inštalatérskych služieb

Myslíte, že dispečera v zabehnutej inštalatérskej firme nič nezaskočí? Veru zaskočí.

Nie je týždňa, aby neprišli kolegovia zo zásahu s vecou alebo situáciou, pri ktorej krútia všetci hlavou. Niekedy sú to nepochopiteľné „kúsky“ zákazníkov, niekedy nové technológie spojené s kúrením, vyhrievaním alebo čerpaním vody.

Ak sa inštalatér s niečim novým stretne, získava vedomosť a schopnosť riešiť problém. V minulých časoch to znamenalo, že bude na zásahy s touto problematikou vysielaný prednostne on. Dnes to však už nie je možné. Riadenie zásahových čiat, incidentov a dodržiavanie termínov je príliš tvrdé na to, aby si to mohli dovoliť.

Úlohou dispečera je každú novinku, ktorá sa na trhu objaví zaniesť do interného vzdelávacieho systému.

Či je už táto infomácia a vedomosť pôvodom od výrobcu, importéra alebo z praxe, musí sa dostať ku všetkým a musí byť dostupná v momente, keď ju budú potrebovať. Online mobilné vzdelávanie umožní remeselníkom v teréne získať potrebný návod hneď na mieste. Takto sa z tímu šikovných ľudí stáva tím špecialistov schopných opraviť čokoľvek.

productinfo velke firmy s vlastnym SW