Kategória: Obchod

Produktivita – modla dneška

Produktivita – modla dneška

Produktivita je modla dneška.

Je to tak. V globále, vo firmách, vo vzťahoch aj v osobnom nastavení jednotlivcov. Veľa s tým nenarobíme, môžeme sa však postaviť k tomuto faktu čelom a začať sa správať, ako inak, produktívne 🙂

Strašiak očakávania produktivity

Produktivita sama o sebe nie je strašiakom. Dokonca je príjemné vedieť o sebe, svojom tíme a svojej organizácii, že je produktívna. Strašiakom sa to však stáva vtedy, keď sa / tím / šéf / firma / spoločnosť /… očakáva produktivitu tam, kde nie sme produktívny. Inak: ak nemáme nástroje, spôsobilosti, zručnosti alebo danosti na nejaký výkon. To je strašiak, to je stresor.

Mapa spôsobilostí a riadenie ľudských zdrojov

Stresorom je ak sa od zamestnanca očakáva niečo, čo nedokáže splniť, alebo situácia, keď jeho (aj domnelé) spôsobilosti ležia ladom. Ak sa nastavíme na produkciu, musíme mať prehľad o možnostiach členov tímu. Dobrý manažér v malom tíme prehľad má. Aspoň si to myslí. Všade inde je to celkom lotéria.

Riadiť môžme len to, čo dokážeme merať a preto vyvíjame riešenie pre väčšinu tímov a organizácii. Nástroj na sledovanie, vyhodnocovanie a riadenie mapy spôsobilostí členov Vášho tímu. Mobilne a naživo. Bez čakania na výsledky assessmentu, bez formálnych hodnotiacich pohovorov.

Vyžiadajte si viac informácií o riešení SkillsMill hneď teraz!

 

 

 

 

 

 

 

Cover Photo by Nathan Dumlao

Burza spôsobilostí pri Service delivery

Burza spôsobilostí pri Service delivery

Dodávku prevádzkových služieb riešia Service delivery manažéri (SDM). Ak vznikne akýkoľvek incident, povolá sa príslušný riešiteľ na jeho vyriešenie v zazmluvnenom čase a kvalite. Riešitelia sú poväčšine určení prevádzkovou dokumentáciou, z ktorej vychádzajú dispečeri, pri prideľovaní pracovných príkazov.

Toľko teória o Service delivery, ako je vnímaná a riadená vo veľkých kontraktoch, kde sa prísne dodržujú všetky zmluvne určené úrovne služieb a časy riešení, na strane dodávateľa zasa výkonové hodiny minuté na dodržanie zmlúv.

Ale rovnako to funguje aj v iných typoch služieb, kde je vždy niekto v roli výkonného riešiteľa, a niekto v roli dispečera, ktorý riešiteľa aktivuje, nasmeruje a v konečnom dôsledku aj vyfakturuje.

Pri mikro a SME podnikoch to môže byť jedna a tá istá osoba, alebo kmeňový pracovníci. Vtedy je však celý predmet podnikania výrazne obmedzený na viazané kapacity.

Globalizovaná a zdieľaná ekonomika si však žiada otvorenejší prístup!

Cloud riešiteľov

Stále častejšie sa malé a stredné podniky stretávajú s mikroprácou a freelancermi. Teda objednajú si realizátora špecifického výkonu, načastejšie cez portál na sprostredkovanie takejto práce. Sú to stále dostupnejšie služby, ktoré majú budúcnosť.

Založiť si však hlavný predmet podnikania na takýchto cloudových riešiteľoch sa odváži málokto. Radšej si zazmluvní konkrétnych dodávateľov a dúfa, že dodržia zmluvy. A zasa sa obmedzí pri expanzii a rozsahu služieb.

Zdielaná ekonomika na základe spôsobilostí

Kľúčom pre generačnú zmenu je prechod na logiku zdieľania skills – spôsobilostí a hlavne ich kombinácií. Je to jasnejšie, čistejšie a spravovateľnejšie, ako keď sa inzeruje ochota napríklad preložiť text do cudzieho jazyka, alebo vytvorenie web stránky.

Pre vlastníkov spôsobilostí je to príležitosť správne sa zorientovať v požadovaných spôsobilostiach a možnosť efektívnejšie predávať svoj produktívny čas.

Pre objednávateľov je to možnosť vyskladať si potrebné kompetencie pre svoje procesy a objednávať tie najvhodnejšie kombinácie skúseností a spôsobilostí.

 

 

Virtuálne náborové stredisko

Virtuálne náborové stredisko

Tak, máme za sebou prvú skúsenosť z horúcej reality. Obstáli sme.

Samozrejme, realita ukázala, kde sme sa trafili a kde nie, kde sme prestrelili a kde sme ani netušili, že sa môže nachádzať nejaká oblasť hodná pozornosti.

Ak to ale zhrniem;

  • Podarilo sa nám nájsť a osloviť cieľovú skupinu (študenti 20-25), primárne cez FB, presvedčiť ich na registráciu na hodnotiaci portál.
  • Hodnotiaci portál je 100% smartphone friendly a ide aj na EDGE signále a aj na starých zariadeniach.
  • V hodnotiacom portáli našli zoznam požadovaných spôsobilostí. Vybrali si tie, o ktorých si mysleli, že sú v nich dobrí a otestovali sa.
  • Testovacia metodika bola postavená na prvotný screening postoja, fundamentu a skúseností v danej doméne.
  • Validitu sme nenastavovali priveľmi ambiciózne, podstata bola v získaní relevantného kmeňa a separácie nerelevantných uchádzačov.
  • Ďalšia fáza nás čaká v stave optional – prvé zaškolenia a príprava pred face-to-face recruitmentom

Mikrovzdelávanie – budúcnosť je tu

Mikrovzdelávanie – budúcnosť je tu

Kedysi vládli povrchu zemskému veeeľké dinosaury. Už tu nie sú. Darí sa však menším, prispôsobivejším a rýchlejším tvorom.

Aj veľké vzdelávacie projekty vládli svetu. Stále sa s nimi stretávame. No tie malé a rýchle tvory sú aj v tomto svete. Mikrovzdelávanie je životaschopné. Páči sa mu vo svete technológií, mobilných zariadení a sociálnych sietí. Živí ho pokrytie mobilným internetom aj metodiky procesného riadenia.

Čo to je za špéciu? Sú to malé, jednobodové lekcie, ktoré si človek nájde a otvorí vtedy, keď ich potrebuje, tam kde ich potrebuje. Zároveň si ich môže vytvoriť za pár klikov. Dožívajú sa len toľko, čo sú platné. Dopĺňajú a nahrádzajú sa veľmi rýchlo.

Kde sa berú? Kdekoľvek, kde je niekto vnímavý. Autormi sú vlastníci procesov, zamestnanci, zákazníci.

Ako ich chovať? Ako komu vyhovuje. Stačí meť jeden exemplár a ten vypustiť do sveta webu a sociálnych sietí. Môžete mať celé zástupy, umiestnené tam, kde ich treba. Môžu byť voľné, ale aj riadené, kde sa správca postará o správne pripustenie k oprávneným používateľom a podá online report. Určite je ich chov nenáročný na náklady a výnosy sú ďaleko nad očakávaniami.

Získať vzdelávací objekt nebolo nikdy ľahšie

 

mobilom

Pracovná agentúra

Pracovná agentúra

Pracovná agentúra je zväčša len prvým krokom zamestnanca k úvodným školeniam a osobnému rastu už u svojho nového zamestnávateľa. No aj pracovná agentúra čelí výzvam, ak sa pozrieme na potrebu pripraviť a otestovať celú komunitu záujemcov.

Bez ohľadu na lokalitu, vzdelanie, kvalitu či sociálnu situáciu, je potrebné ich pripraviť pre zákazníka.

Mobilné a online usmernenia, zaškolenia a edukačné hry vedia zasiahnuť neobmedzene veľkú skupinu ľudí bez zmeny nákladov. Interakcia týchto služieb je veľmi vysoká. Výstupy z distribúcie vzdelávania dokážu doplniť informácie o osobách získane klasickým assessmentom.

A mať lepšie pripravených uchádzačov a kompetentnejších agentúrnych zamestnancov šetrí náklady, no hlavne zlepšuje produkt agentúry. Získať konkurenčnú výhodu pre produktami iných spoločností môže byť náročné. Naše riešenie je však nesmierne jednoduché a má zlomkové náklady oproti iných prístupom.

Vysvetlite mi productinfo

Spoločnosť so sieťou direct sales predajcov

Spoločnosť so sieťou direct sales predajcov

Productinfo rieši adaptáciu zmien predajcami na lokalitách

Spoločnosť s moderne riešeným online systémom pre prácu s klientom a spracovania zmlúv stojí pred náročným zadaním. Okrem dohľadu nad dodržiavaním právnych predpisov, firemnej kultúry, efektivity predajcov a konkurencie, potrebuje riešiť aj distribúciu príprav na zmeny v predajných a CRM aplikáciách, zmeny v zákonoch a v stratégiách.

Osobné školenia znamenajú náklad na prípravu a realizáciu, ale hlavne znamenajú stiahnutie predajcov z terénu a ich dopravu na miesto tréningu. Školenia a tréningy sa tak stávajú nesmierne vysokým prevádzkovým nákladom v biznise, kde sa hrá o o každé euro.

73% času stráveného na školeniach je venovaných expozícii – tlačeniu informácií do účastníkov.

Tej najdôležitejšej časti vzdelávania – aplikácii vedomostí (teda využitia vedomostí v praxi) sa venuje trestuhodne málo času. A práve v tejto časti je osobný kontakt lektor – frekventant kľúčový. Pre tento účel sa predsa do vzdelávania investuje. Takže čo s tým?

Productinfo distribuuje vzdelávací obsah – expozičnú časť vzdelávania na zariadenia predajcov, riadi a sleduje ich pokrok až po splnenie podmienok pre vstup na osobné školenie.  Rýchlo, lacno a efektívne.

productinfo velke firmy s vlastnym SW

Inovátor v oblasti zdravotníckej techniky

Inovátor v oblasti zdravotníckej techniky

Productinfo ako súčasť produktu

Distribuovať nový produkt, ktorý významne mení pohľad na medicínsku techniku spolieha na dôveru v pokrok a vizionárstvo odberateľov. Klasická poučka hovorí tejto skupine zákazníkov inovátori. No nebýva ich veľa a ďalšie skupiny sa pridajú až na základe referencií.

Productinfo vie pomôcť prelomiť ľady a zrýchliť prijatie produktu trhom. Ku každému distribuovanému kusu inovatívneho produktu pribaľujeme individuálne vzdelávanie, viazané na sériové číslo, dostupné v mnohých jazykoch relevantných v regiónoch, kam sa produkt vyváža. Producent tak má prehľad a čiastočnú kontrolu nad použitím produktu, zákazník má osobnú podporu v momente, keď ju potrebuje. Zároveň má producent spätnú väzbu od trhu a vie tak priniesť ešte lepší a úspešnejší produkt na trh.

Productinfo pre produktový marketing

Productinfo pre produktový marketing

Produktový marketing a služby productinfo

Vytvoriť úspešný produkt znamená okrem vynikajúceho designu, vysokej úžitkovosti aj kvalitnú propagáciu. Marketing. Produktový marketing.

Productinfo preto prichádza s unikátnym vzdelávacím projektom pre produktový marketing vo forme long-term študijného programu na úrovni vysokoškolskej prípravy. Niekoľko semestrov dištančného vzdelávania s prepojením na odborníkov a komunitu marketérov umožní zamestnancom zodpovedným za produktový marketing vybudovať kvalitnú značku a široké povedomie nie len na slovenskom trhu.

productinfo velke firmy s vlastnym SW

 

Rastúca spoločnosť v službách

Rastúca spoločnosť v službách

Productinfo pre službové organizácie

 

Základ podnikania nesie pečať zakladateľa a ľudí v jeho najbližšom okolí. Je to jeho vízia a jeho predstava o úrovni služieb, o riešení problémov a udržiavaní kultúry.

Úspešná spoločnosť však rastie, expanduje a vplyv a kontrola kľúčových ľudí vo vedení organizácie slabne. Už nedokážu byť na všetkých miestach, nestíhajú rozprávať sa so zamestnancami a korigovať ich pohľady na spôsoby práce a kultúru služby.

Tešíme sa z úspechov službových firiem a pomáhame im prekonávať prekážky pri expanzii. Productinfo dodáva veľmi jednoduché a zrozumiteľné mobilné vzdelávanie pre udržanie firemnej kultúry a onboarding.

Vyvinuli sme unikátny postup pre spracovanie Vašich inštrukcií na zrozumiteľné, účinné a jednoduché vzdelávanie pre zamestnancov s obmedzením schopnosti učiť sa. Naši psychológovia, didaktici a inštruktážny dizajnéri spracujú Vaše pravidlá tak, aby ich pochopil a prijal aj človek vo vyššom veku, s nižším vzdelaním, alebo čo i len so zrakovým obmedzením.

productinfo rastuce firmy v sluzbach