Benefity a rozvojové ciele zamestnancov vo Firemenej univerzite

Benefity a rozvojové ciele zamestnancov vo Firemenej univerzite

Odmeňovanie. Rozvoj. Motivácia. Dôležité heslá, ktorých obsah a rozmer môže pre každého znamenať niečo iné a navyše spôsob merania a riadenia súvisiacich kritérií je mimoriadne citlivý.

Firemná univerzita obsahuje nástroje na meranie a aj priebežnú kontrolu dosahovania kritérií pre získanie benefitov, dokáže sledovať proces rozvoja zamestnancov a motivovať k zlepšovaniu aj prvkami gamifikácie.

Mechanizmy benefitov

  • Cieľové kritériá viazané na časové obdobie alebo hraničný termín s tým, že je určený zoznam cieľových kritérií alebo minimálny súčet hodnotenia kritérií.
  • Plnenie misií – získavanie kompetencií, alebo overení kvality zoradených v časovej a logickej úrovni (napríklad získanie sady kompetencií pri procese zlepšovania prevádzky)
  • Súťaženie tímov – dosahovanie cieľov za jednotlivé organizačné tímy v určenej sade kompetencií či cieľov, členmi tímu s priebežným sledovaním bodového zisku konkurenčných tímov

Oblasti hodnotení

Pre účely sledovania plnenia kritérií získania benefitov spracúvame nasledujúce výstupy:

  • Plnenie vzdelávacích plánov
  • Získavanie kompetencií
  • Plnenie misií
  • Individuálne hodnotenia autorít
  • Kvantitu a kvalitu inovačných podnetov
  • Kvantitu a kvalitu podnetov na riešenie bezpečnostných rizík a incidentov
  • Ak je integrované, tak aj informácie z produkcie

Možnosti nastavení sú široké. Kľúčovým nástrojom je možnosť ukotvovať aktuálne stavy alebo kvality zamestnancov do časovej súvislosti. Následné hodnotenie zmien, ich rozsah, profil a dynamika je pre odmeňovanie, rozvoj a motiváciu, kľúčové.

Na produktovú stránku   Ďalšie články k téme Firemná univerzita

Chcete vedieť viac? Zavolajte mi na 0903 556 725

Andrej Stančík

 

Vzdelávacie plány na firemnej univerzite

Vzdelávacie plány na firemnej univerzite

Vzdelávaním vediete svojich zamestnancov, rozvíjate ich, zvyšujete im kvalifikáciu. Takéto vedenie vyžaduje jasný plán. Preto máme vo Firemnej univerzite vzdelávacie plány.

Menu riadenia vzdelávacích plánov vo firemnej univerzite

Vzdelávací plán si vyskladáte zo vzdelávacích modulov, ktoré môžte ľubovolne kombinovať a plánovať voči štartu vzdelávacieho plánu.

Štruktúra vzdelávacieho plánu vo firemnej univerzite

Takýto plán môžte opakovane spúšťať pre nových kolegov, alebo pre rôzne tímy, či po vypršaní platnosti pôvodnej spôsobilosti (BOZP, zákonné predpisy..)

Spúšťanie vzdelávacieho plánu vo firemnej univerzite

Od dátumu začiatku vzdelávacieho plánu firemná univerzita naplánuje jednotlivé ciele, sprístupní  vzdelávací obsah ich cieľovej skupine  a zašle nastavené notifikácie.

Výber cieľovej skupiny môže byť viazaný aj na termín nástupu aj v kombinácii na lokalitu:

Cielenie plánu na nových zamestnancov vo firemnej univerzite

A ako to potom vyzerá u nadriadeného? Má možnosť sledovať svoj tím, zaradenia do vzdelávacích plánov a stav ich plnenia. V rýchlych prehľadoch môže mať Blížiace sa termíny, Nedosiahnuté ciele, Chýbajúce certifikáty, Stav spôsobilostí alebo aj naviazané Nároky na benefity.

  

Zostavenie takéhoto vzdelávacieho plánu je jednoduchšie ako kreovanie rozvojového plánu po hodnotiacich rozhovoroch a jeho spustenie je rýchlejšie ako napísanie jedného mailu. Reprezentovanie progresu a príprava na porady je tiež mimoriadne pohodlná a rýchla.

Na produktovú stránku   Ďalšie články k téme Firemná univerzita

Chcete vedieť viac? Zavolajte mi na 0903 556 725

Andrej Stančík

 

Firemná univerzita – modulárnosť a škálovateľnosť

Firemná univerzita – modulárnosť a škálovateľnosť

Prvé počítačové školenie som si odkrútil v roku 1994. Odvtedy som spoznal nespočetné množstvo organizácií a tímov, ktoré sa rozvíjali a vzdelávali. Každá jedna organizácia a tím boli jedinečné a aj ich potreby boli neopakovateľné.

Zadanie bolo teda jasné: Firemná univerzita = modulárnosť a škálovateľnosť.

Proces riadenia vzdelávania sme zverili najsilnejšiemu a najspoľahlivejšiemu LMS aký poznáme. Naše riešenia na distribúciu vzdelávania bežia na Open Source riešení Moodle.

Okrem robustného riešenia a pravidelného upgrade v dvojtýždňových relase má toto riešenie k dispozícii tisíce modulov, ktoré dokážu riešiť skoro všetko, čo potrebujete, alebo len budete potrebovať.

Základnú architektúru, najmä databázové zdroje sme rozšírili a doplnili tak, aby fungovali naše funkcionality pre automatizáciu riadenia vzdelávacích plánov, riadenie kompetencií a podporných služieb ako sú benefity alebo agenda BOZP alebo GDPR.

Integráciu riešenia so systémami v organizácii zabezpečujeme v rozhraniach pre synchronizáciu používateľov, výstupy pre HR riešenia ale prepájame aj produkčné systémy ak je to potrebné.

Vzdelávanie bez obsahu za veľa nestojí, preto je súčasťou Firemnej univerzity aj naše originálne riešenie DVO Composer, pomocou ktorého získavame od vlastníkov procesov, produktov, či garantov, podklady na tvorbu efektívneho a modulárneho DVO digitálneho vzdelávacieho obsahu. Takto násobíme hodnotu znalostí Vašich špecialistov.

VIRTA Firemná univerzita - topografia

Takto sme postavili riešenie, ktoré nevyžaduje horibilné vstupné investície, nákup licencií či iné bariéry. No i napriek prístupnosti, dokáže ponúknuť svoju hlavnú pridanú hodnotu, ktorou je správa ľudského kapitálu vo Vašej organizácii.

Na produktovú stránku   Ďalšie články k téme Firemná univerzita

Chcete vedieť viac? Zavolajte mi na 0903 556 725

Andrej Stančík

Správa ľudského kapitálu pre menšie a stredné firmy

Správa ľudského kapitálu pre menšie a stredné firmy

Kto zabil obchod?

Táto otázka má pre väčšinu malých a stredných firiem rovnakú odpoveď; zamestnanci. Na nich stojí podnikanie, vzťahy so zákazníkmi, zlepšovanie, kvalita aj efektivita.

A ako si o tento kľúčový kapitál riadime? Aký systém máme na riadenie ich rozvoja a hodnotenia? Ja viem, na veľké riešenia nie sú prostriedky a izolované riešenia sa nedajú rozumne integrovať.

Niekoľko rokov sme hľadali riešenie na túto výzvu, stavali sme riešenia a overovali ich. Dnes máme riešenie, ktoré sa blíži potrebe malých a stredných firiem. Je modulárne, dá sa jednoducho integrovať s najrôznejšími systémami a pokrýva väčšinu tém riadenia ľudského kapitálu.

FU measure

Keďže sme dnes prešli záťažovým testom, môžete sa tešiť na predstavenie jednotlivých funkcionalít a integrácií.

Ak nevydržíte, zavolajte mi na 0903 556 725

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Title photo by Samuel Zeller on Unsplash

Kultúra bezpečnosti s našim botom

Kultúra bezpečnosti s našim botom

Máme (ro)botov radi. Sú usilovní, na nič sa nevykašlú, na nič nezabudnú. Preto sme jedného z nich nasadili do pilotného riešenia pre zavedenie kultúry bezpečnosti v organizácii so zvýšenými rizikami ohrozenia života a zdravia zamestnancov.

Pomáha nám systematicky komunikovať so pracovníkmi, jednoduchou a nenútenou formou im udržiavať povedomie o správaní v duchu kultúry bezpečnosti.

Viac informácii prinesieme po ukončení pilotného projektu.

 

 

 

Photo by Ricardo Gomez Angel on Unsplash

Variabilita pri stanovení hodnoty zamestnanca

Variabilita pri stanovení hodnoty zamestnanca

Čo určuje hodnotu zamestnanca?

Aktuálnu hodnotu zamestnanca určuje pokrytie aktuálnych potreby organizácie, tímu či procesu, kde pôsobí. Budúca hodnota je už zložitejšia, pretože je otázne do akej miery je možné kalkulovať s aktuálnymi spôsobilosťami zamestnanca, či teda zostanú rovnaké, znížia sa, či sa naopak budú rozvíjať plánovaným smerom. Rovnako môžeme len odhadovať aké potreby v budúcnosti budú a aká bude ich prioritizácia.

Kedy sa hodnota zamestnanca určuje?

Ročné, polročné a kvartálne hodnotenia a hodnotiace rozhovory sú bežným štandardom. Kľúčové hodnotenie s výrazne väčším dopadom na obe strany však prebieha v krízových momentoch zmien, ktoré zasiahnu spoločnosť, či tím. Neplánovane a bez prípravy, v lepšom prípade prebehne hodnotenie nad tvrdými dátami z produkcie, v horšom prípade na základe pocitu manažéra. V úplne najhoršom prípade sa pre hodnotenie použijú tabuľky s virtuálnymi údajmi takzvaných „tabuľkových manažérov“.

Aká je reálna potreba?

Čo určuje hodnotu zamestnanca v reály záleží od situácie, ktorú potrebujem riešiť a na údajoch, ktoré mi pomôžu podporiť rozhodnutie. Preto potrebujem nastaviť aktuálne, alebo očakávané kritériá a zistiť úroveň ich krytia, či medzery, ktoré mám. Potrebujem vidieť vzťah medzi produktivitou zamestnanca a je ho spôsobilosťami. Na základe tejto analýzy viem zhodnotiť aktuálnu hodnotu, budúcu hodnotu aj odhadnúť náklady na takúto zmenu. Dynamicky, ad-hoc.

Ako to vyriešiť?

My to riešime cez dynamické skilltemplates, niečo ako sady zručností, alebo spôsobilostí. Ich pokrytie zisťujeme vhodnou assessment metódou, ktorú si v danej situácii môžeme dovoliť a je dostatočne relevantná.

Modelovanie budúcich potrieb a prehľad aktuálnych naplnení potrieb umožňujú naše prehľady. Odhad pravdepodobnosti, trvania a ceny na dosiahnutie potrebnej úrovne spôsobilostí zamestnancov je k dispozícii tiež.

Aj keď nemáme ambície predikovať s presnosťou na 99%, ctíme Paretov princíp a presnosť 80% dosahujeme s dvadsiatimi percentami úsilia.

Ako to vyskúšať?

Vyžiadajte si informácie a radi Vám naše riešenie ukážeme. Hneď teraz a nezáväzne.

Info o SkillsMill Viac o SkillsMill

Váš názor na tento článok:

View Results

Pripravujem ... Pripravujem ...

 

 

 

 

 

 

 

Cover Photo by Ben White on Unsplash

Vzdelávanie zákazníckych virtuálnych tímov

Vzdelávanie zákazníckych virtuálnych tímov

Vzdelávanie zákazníckych virtuálnych tímov je téma tajomná a napriek tomu úplne prirodzená. Čo teda znamená?

Vzdelávanie zákazníkov prebieha pri väčšine produktov, najmä cez návody, inštruktáže, pri softvéri zaškolovaním a podporou. Do vzdelávania sa zarátava aj marketing a PR. Prirodzene sem patria aj skúsenosti našich známych, osobné či sprostredkované na sociánych sieťach.

Zákaznícke tímy vznikajú v reálnych tímoch, kam sa služba, či produkt umiestňuje, no vznikajú aj mimo organizácie, v sieťach priateľov, známych, či odborne alebo profesne prepojených.

Takže zákaznícke tímy, či komunity existujú a vzdelávajú sa. Otázka znie: máte tento proces pod kontrolou?

Otázky môžu znieť nejako takto: Máte evidenciu, čo a kde sa komunikovalo? Máte tušenie o reakciách a hlavných mienkotvorcoch? Alebo máte nejakú stratégiu? Odpovede, ktoré počúvame zasa znejú takto: To je pre veľkých hráčov. To neutiahneme. Nemáme na to, aby sme ovplyvnili mienku komunity.

My však pracujeme na tom, aby ste si mohli dovoliť nielen sledovať trendy vo vývoji názorov o Vašej značke a o Vašich produktoch, ale aby ste mohli aktívne budovať mienku týchto tímov a komunít. Premyslene, dlhodobo, strategicky. A hlavne efektívne.

Naše riešenie kombinuje marketingovú komunikáciu, komunitný manažment a elektronické vzdelávanie. Nájdete tu vzdelávacie ciele, didaktické aktivity a taxonómiu cieľov v kognitívnej oblasti členov komunít, identifikáciu a prácu s názorovými lídrami aj krízovú komunikáciu. Vzdelávanie zákazníckych virtuálnych tímov na Váš produkt.

No a keďže ide o veľkú tému, naše rozhrania sú otvorené pre Vašich overených dodávateľov marketingu, public relations, či riadenia značky. No ak chcete vedieť viac, pýtajte sa!

 

 

 

 

Mikael Kristenson

Produktivita – modla dneška

Produktivita – modla dneška

Produktivita je modla dneška.

Je to tak. V globále, vo firmách, vo vzťahoch aj v osobnom nastavení jednotlivcov. Veľa s tým nenarobíme, môžeme sa však postaviť k tomuto faktu čelom a začať sa správať, ako inak, produktívne 🙂

Strašiak očakávania produktivity

Produktivita sama o sebe nie je strašiakom. Dokonca je príjemné vedieť o sebe, svojom tíme a svojej organizácii, že je produktívna. Strašiakom sa to však stáva vtedy, keď sa / tím / šéf / firma / spoločnosť /… očakáva produktivitu tam, kde nie sme produktívny. Inak: ak nemáme nástroje, spôsobilosti, zručnosti alebo danosti na nejaký výkon. To je strašiak, to je stresor.

Mapa spôsobilostí a riadenie ľudských zdrojov

Stresorom je ak sa od zamestnanca očakáva niečo, čo nedokáže splniť, alebo situácia, keď jeho (aj domnelé) spôsobilosti ležia ladom. Ak sa nastavíme na produkciu, musíme mať prehľad o možnostiach členov tímu. Dobrý manažér v malom tíme prehľad má. Aspoň si to myslí. Všade inde je to celkom lotéria.

Riadiť môžme len to, čo dokážeme merať a preto vyvíjame riešenie pre väčšinu tímov a organizácii. Nástroj na sledovanie, vyhodnocovanie a riadenie mapy spôsobilostí členov Vášho tímu. Mobilne a naživo. Bez čakania na výsledky assessmentu, bez formálnych hodnotiacich pohovorov.

Vyžiadajte si viac informácií o riešení SkillsMill hneď teraz!

 

 

 

 

 

 

 

Cover Photo by Nathan Dumlao

Talent pool budúcich zamestnancov

Talent pool budúcich zamestnancov

Že vraj budujete budúcnosť vašej firmy len na aktuálnych zamestnancoch?

No dobre, ale viete ako bude vyzerať tá vaša organizácia o pár rokov? A ako bude vyzerať trh? Bude kríza, či sa prevalí tá Industrie 4.0?
Neviete. Ani my nie. Tak prečo sa obmedzovať na to čo máme teraz?
Vybudovať si kŕdeľ nástupníkov z rozmanitého zástupu ľudí, ktorí prišli a len prídu do styku s vašou firmou je nový štandard. To je ten next gen. Vaši budúci zákazníci a kolegovia sa dnes len preháňajú po školských dvoroch, alebo po kaviarňach a formujú si svoje názory, spôsobilosti a zručnosti. Osloviť takúto širokú a rôznorodú masu môžete cez sociálne siete, získate o nich veľa dát, no kľúčom k serióznemu rozhodovaniu môžu byť práve spôsobilosti týchto jednotlivcov.
Naše skills riešenia vám pomôžu. Vyžiadajte si detaily práve teraz, veď budúcnosť už začala.